Programowanie Amiga 500 oraz 1200 w C

Amiga 500

Jeśli chodzi o Amigę 500.

IDE do A500 nie ma, to nie te czasy.

Do robienia gier pod a500 są potrzebne:

Książki z opisem hardware:

– Vademecum Programisty Amiga – autor Grzegorz Miechowski

– AMIGA bez tajemnic – książka niezbędna dla każdego kodera – zrób własne demo

– Mapa pamięci Amiga 500 2000

Kompilator SAS C – wersja 6.x

Oraz mnóstwo wolnego czasu. Do opanowania jest ponad sto rejestrów oryginalnych układów Amigi.
Assembler coopera – drugiego procesora z oryginalnych układów Amigi.
Skomplikowany system sprite’ów, dwa obrazy wyświetlane naraz.

2D można robić w 320×256 dwie płaszczyzny po 8 kolorów.

3D tylko bez tekstur. Maksymalna teoretyczna wydajność oryginalnych układów Amigi to 320×200 w 16 kolorach.
Najlepszym udało się wyciągnąć 256×200 w 8 kolorach (gra Desert Wolf).

Nie polecam pisania na Amigę 500 ze względu na czas potrzebny do opanowania oryginalnego amigowego hardware,
czas żeby móc zrobić coś co nie będzie kompletną pomyłką.

Amigi bez karty graficznej

Jeśli chodzi o 3D nie warto używać Amig bez kart graficznych, zajmować się zagadnieniami typu c2p, szkoda czasu.
Nikt nigdy nic wartościowego nie pokazał na Amidze bez dodatkowej karty graficznej.
Mimo heroicznych wysiłków max co się udało osiągnąć to trochę lepiej niż DOOM czyli gra Alien Breed 3D II The Killing Grounds.
Zakodowana max hakersko, chodzi wolno w niskich rozdzielczościach, na super drogich Amigach z cpu 060.
https://www.youtube.com/watch?v=z7L5yFKMaWo
O innych klonach DOOMa na Amigę bez karty graficznej wstyd pisać.

3D na amigach z kartami graficznymi

Tu jest duży wybór.

– drogie duże Amigi od Commodore z drogimi kartami Amiga<->PCI i kartami VooDoo na PCI
– Amigi od Commodore z ppc i kartami graficznymi c/bvision.
– WinUae z emulacją 3D – dwa rozwiązania – QuarTex i Wazp3D
– nowe Amigi po Commodore

Grafika 3D – głównie OpenGL 1.x, tylko na nowszych Amigach z Amiga OS 4 OpenGL 2.x

Kompilator gcc.

Jeśli ktoś zna OpenGL 1.x to najprościej zrobić grę na pc w OpenGL 1.X i potem przenieść na Amigę, to będzie chodzić prawie wszędzie.

OpenGL 2.x – dużo mniej sprzętu, głównie nowsze i droższe modele Amig.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s