FriendUp

Kolejny AROS.
System inspirowany Amigą, czyli ktoś popatrzył na dokumentację Amiga Os i zaczął od nowa kodować Amiga Os. Niestety ani to zgodne, z Amiga OS, ani nadające się do czegoś.

Po Co ?

Microsoft jak przechodził z starego ręcznie dłubanego jądra systemu Windows, na nowe robione na podstawie VMS – czyli zmiana linii 3.x na NT, to można było robić soft typu win32s które miały grafikę i gui z 3.x i które działały na nowym systemie z ochroną pamięci itp itd.

Apple jak przechodziło na unixa to można było robić aplikacje typu Carbon które miały grafikę i gui ze starego Mac OS i działały na starym klasycznym Mac Os i na nowym na unixie.

Atari jak przechodziło na unixa to poprawnie napisany soft z TOSa również ruszał pod Mintem.

Wszędzie – PC/Mac/Atari – było płynne przejście stare techologie -> nowe gdzie zostawiamy gui i grafikę, a dokładamy  nową podstawę systemu gdzie dajemy ochronę pamięci, sieć itp itd.

Te zmiany prawie nic to nie kosztowały czasu i pracy programistów, bo rzeczy które były zmieniane czyli obsługa pamięci i plików, były robione załatwiane przez standardowe biblioteki do C.

Tylko na Amidze z jakiś dziwnych powodów musi  być zawsze rewolucja. Zawsze start od zera. Z jakiś dziwnych powodów – nie może być po prostu zrobiony dobry klon MUI, graphics, datatypów działający na unixie.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s