Retro i gamemakery

http://www.ppa.pl/forum/komentarze/35741/redpill#m545013

“Byłoby lepiej (chociaż jako język do kodowanka gry lepszy byłby np. Lua). No ale takie mamy czasy. Ludzie powracają do retro i jednocześnie chcą coś tworzyć metodami zdecydowanie nie-retro. Tak to sobie można robić na mocniejszych maszynach. Wymaga to pewnego zapasu “zasobów”. A na takim hardcorowym retro trzeba używać retro-technologii. Nie marzyć o magicznych “game makerach” tylko siadać do assemblera i rzeźbić. Retro trzeba przyjąć ze wszystkimi zaletami i wadami. ”

No właśnie. W gamemakery można się bawić na ciut lepszym sprzęcie.

Co najmniej powinno być sprzętowe (blitter,3D) wsparcie dla 16 bit koloru.

Jakieś ppc plus bvision sprzed 20 lat pewno już wystarczy.

Na oryginalnych układach to tylko c i assembler.

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s