Blitter

Blitter w Amidze.

Zaprojektowany w roku 1983, w roku 1990 przystosowany do użycia 2 MB chip.

Niestety poza zwiększeniem ilości pamięci którą może obsługiwać, reszta czyli możliwości i prędkość została taka sama.

Ostatnia Amiga z oryginalnym blitterem wypuszczona w 1996 ma ten układ tak samo szybki jak był on zanim Commodore w 1984 kupiło Amigę.

Nie chciałbym być źle zrozumiany.

Jak na rok 1983 amigowy blitter był całkiem niezły.Amigowy chipset miał większe możliwości graficzne niż wszystko inne na rynku i poza super absurdalnie drogimi stacjami roboczymi pod unixem nic amigowemu chipsetowi i w tym bliterowi nie dorównywało.

W roku 1983 możliwość wypełnienia w ciągu ramki  320×256 w 8 kolorach to było coś. Można było robić super jak na rok 1983 grafikę. W tym świetne wektory bez tekstur.

Niestety lata mijały a Commdore nie ulepszało swojego produktu.

Nawet przed Amigą 1200, PC biło niemiłosiernie Amigę w wszystkich symulatorach i lotniczych strzelankach. A w czasach Amigi 1200 możliwości blittera to już był całkiem wstyd przed ludźmi. Nie ma sensu żałować że tego układu nie ma w nowych amigach. Już w Amidze 1200 procesor był szybszy.

 

 

 

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s