AROS x86 i problemy

Jest parę.

Wiele rdzeni.

Pierwszy to od prawie dziesięciu lat każdy pc ma conajmniej dwa rdzenie, jest bez sensu używać systemu który obsługuje tylko jeden.

Z punktu widzenia programisty aby w pełni wykorzystać pc trzeba podzielić swój soft na dwie części  jedna po AROS w vm i druga która będzie używała pozostałych rdzeni.

Sterowniki.

Po pierwsze brak sterowników do wielu urządzeń. Z najważniejszych brak 3D w radeonach i intelu.

Po drugie bardzo słaba jakość sterowników.

NVidia udostępnia sterowniki binarne, ale tylko do windows, maca i najpopularniejszych unixów jak linux, freebsd, solaris. Nad open source sterownikami 3D do nvidii prawie nikt nie pracuje bo i po co. Jak się łatwo domyśleć open source sterowniki 3D do nvidii o nazwie noveau są bardzo słabe jeśli chodzi o wydajność. Tradycyjne 3D bez shaderów jest około sześciu razy wolniejsze od zamkniętych , shadery około dziesięciu razy wolniejsze. Do tego dochodzi brak wsparcia dla obróbki video. Powoduje to że dekodowanie video jest około czterdzieści razy wolniejsze na AROSie niż na linuxie.

Bardzo słaba jakość sterowników powoduje że używanie natywnego AROSa jest bez sensu.

Z punktu widzenia programisty aby w pełni wykorzystać pc trzeba podzielić swój soft na dwie części  jedna po AROS w vm i druga która będzie używała zamkniętych sterowników.

Jeśli aby w pełni wykorzystać pc trzeba dzielić soft na części i wrzucać AROSa do vm, to nie ma sensu w ogóle używać AROSa. Lepiej używać amiga os pod uae do gui i resztę kodu wymagającą większej mocy robić tak by działała poza uae.

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s