EOB i gry typu D&D na klasyka.

Opublikowane jako http://forum.amigaone.pl/hyde-park-f10/eob-i-gry-typu-d-d-na-klasyka-t676.html

EOB i gry typu D&D na klasyka.

EOB to kiedyś na klasyku była moja ulubiona grą, zaraz po Agony i Populusie.

Początek lat 90, to to było coś. Później się gra zestarzała technicznie.

Obrót tylko o 90 stopni powoduje że granie trochę irytuje.

Brakuje swobody ruchu.

Ostatnio znalazłem stronę eob.wikispaces.com.

Fajna strona gdzie można znaleźć pełną rozpiskę formatów plików użytych w grze.

korytarze:

http://eob.wikispaces.com/EOB.MAZ

ściany wraz z algorytmem jak je rysować:

http://eob.wikispaces.com/eob.vmp

http://eob.wikispaces.com/eob.vcn

Ciekawy jest sposób w jaki jest gra jest zrobiona.

Ponieważ to jest takie pseudo 3D i obrót jest tylko o 90 stopni, to ściany w lochach

zostały wcześniej odpowiednio narysowane jako zeskalowane, obrócone i w tej postaci zapisane do pliku.

Jest to możliwe bo obraz pojedynczej ściany trzeba dzięki temu że obrót jest tylko co 90 stopni, a mapa jest uproszczona do siatki kwadratów trzeba wykonać w max 10 rzutach.

W samej grze nie ma rysowania w 3D tylko wrzuca sie na obraz wcześniej wyrysowane ściany.

Na to nakłada różne dekoracje jak ściana jest dokładnie naprzeciwko i potworki.

Które ściany mają być widoczne – sprawdzanie tego,

też dzięki obrotowi tylko o 90 stopni i uproszczonej mapie jest bardzo łatwe.

Da się to zrobić bez obliczeń w 3D.

Całość jest ciekawym przykładem jak dawniej w czasach przed SVGA radzono sobie z pseudo 3D.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s